۶تغییر کوچک که سبب ازبین رفتن چربی شکم میشود

  اگر شما دوست دارید که وزنتان را کم کنید باید دوباره غذای مصرفی روزانه تان را در اولویت قرار دهید. برای اینکه چربی شکم تان آب شود کافیست که بدانید که چه چیزهایی را باید بخورید و چه چیزهایی را نباید بخورید.

 تصمیم داریم به ۶ نکته ساده اشاره کنیم که سبب کاهش چربی شکم می شود.

 ‏ حذف شکر و نشاسته

 مهمترین بخشی که در برنامه غذایی تان باید رعایت شود تا بتوانید چربی شکم تان را کاهش دهید کاهش کربوهیدرات ساده(نشاسته) است. بگذارید کمی توضیح دهید هورمون انسولین ذخیره چربی را دارد زمانی که شما مقدار زیادی شکر و یا نشاسته میخورید هورمون انسولین بیشتر ترشح می شود و این سبب ذخیره بیشتر چربی می شود. پس هرچه  شکر یا شیرینی جات بیشتر بخورید انسولین بیشتری ترشح می‌شود و در نتیجه چربی بیشتری ذخیره خواهد شد. اما زمانی که هورمون انسولین کاهش پیدا میکند بدن توانایی ذخیره چربی نشان می دهد و در نتیجه بدن سعی در استفاده از چربی برای تامین انرژی می کند.

 سه بعدی کاهش سطح هورمون انسولین این است که به کلیه ها اجازه می دهد تا سدیم و آب اضافی را از بدن دفع کند. می‌دانید که هر چه سطح سدیم بالا باشد ذخیره‌سازی آب نیز بالا می رود. پس قطع کربوهیدرات ساده از رژیم غذایی تان می‌توانید در چند هفته اول کاهش قابل ملاحظه ای از بافت چربی را ببینید

 مصرف سبزیجات کربوهیدرات های پیچیده به همراه چربی‌های سالم و پروتئین

 دوری کردن از منابع کربوهیدراتی مثل پاستا برنج سفید و نان و غیره دلیل بر آن نمیشود که ما اصلا  کربوهیدرات مصرف نکنیم. کربوهیدرات موجود در سبزیجات رامی شود تا حدود ۲۰ تا ۵۰ گرم در روز مصرف کرد. شما می توانید نیازهای کربوهیدراتی روزمره خود را توسط مصرف سبزیجات مانند بروکلی کاهو کدو سبز و غیره تامین کنید. از نمونه های فوق العاده منابع کربوهیدراتی میتوان به سیب زمینی شیرین اشاره کنیم.

 از نمونه منابع پروتئینی سالم میشود به ماهی گوشت گوسفند، گوشت مرغ ،گوشت بوقلمون ،تخم مرغ ،گوشت گاو  که نسبت امگا ۳ بالایی دارند اشاره کرد. البته این را بدانید که خوردن پروتئین به همراه چربی های سالم یک ضرورت است. این چربی‌های سالم را می‌توانیم از روغن ماهی، روغن زیتون، آووکادو تامین کنیم. با مصرف این مواد غذایی می توانید متابولیسم بدنتان را افزایش دهید و از ابتلا به بیماری‌های قلبی نیز در امان هستید

هایان فیتنس

انجام تمرینات قدرتی

 کاهش وزن بدون ورزش کردن هم ممکن است اما اکتیو بودن بدن سبب تسریع این کاهش وزن میشود و نتایج بهتری نیز دارد. رفتن به باشگاه حداقل سه روز در هفته تسریع چربی سوزی خواهد شد. تمرینات قدرتی سبب سوزاندن کالری و همچنین افزایش حجم عضلانی بدن خواهد شد. یادتان باشد متابولیسم ماهیچه کالری زیادی دارد وقتی شما ورزش می کنید بدن چربی اضافه را تبدیل به انرژی می کند و آن را  در دسترس ماهیچه قرار می دهد

هایان فیتنس

ریکاوری و استراحت کافی

  وقتی شما  کراسفیت انجام میدهید عضلات دچار ریز آسیب می شود و برای اینکه این ریز آسیب‌ها درمان شود و حجم عضله افزایش پیدا کند و ما نیاز به ریکاوری داریم

کنترل کالری دریافتی

 بدون دانستن علم تغذیه کراسفیت، محاسبه کالری می تواند گاهی خسته کننده و حتی بی معنی باشد. شما به عنوان یک ورزشکار لازم است که میزان مصرف کالری روزانه تان را کنید و با توجه به آن برنامه غذایی را تنظیم کنید که تمرینات تان و ریکاوری تان را  تضمین کند

 آب نوشیدن

 یاد داشته باشید که بدن نیاز به آب دارد تا بتواند فرآیند متابولیسم را به راحتی انجام دهد. علاوه بر این نوشیدن آب سبب کاهش اشتها سالم ماندن سلول ها و پوست بدن به خصوص صورت میشود و همچنین آب سبب تخلیه سدیم اضافه در بدن میشود

هایان فیتنس

خواب کافی

 می دانید که بازتولید سلول های بدن در خواب با سرعت بیشتری انجام می شود. پس هر موقع اساس کردی که بدنتان مطلوب را ارائه نمی دهد پس بهتر از یک خواب تجربه کنید. کراسفیتر های مطرح دنیا  ۸ تا ۱۰ ساعت در شب میخوابند تا ریکاوری بهتری داشته باشند

ترجمه:هایان تیم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *